Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

ΑΣΚΙΣΕΙΣ ΣΤ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ


2o  Κριτήριο  Μαθηματικών

             (Κεφ. 10 – 17)

1.  Συμπληρώνω  τον  παρακάτω  πίνακα  (σημειώνοντας + ή -):

Αριθμοί
Διαιρούνται  ακριβώς  και  συγχρόνως:
με  το  2
και  το  3
με  το  3
και  το  9
με  το  3
και  το  5
με  το  3
και  το  4
240




1.032




675




4.536




3.240




7.032




9.180




19.800






2.  Κυκλώνω  στη  στήλη,  κάτω  από  κάθε  σύνθετο  αριθμό,  τη  σωστή  ανάλυσή  του  σε  πρώτους  παράγοντες:

24
78
91
54
84
2x3x4
2x39
1x91
2x3x9
7x12
2x2x6
2x3x13
3x29
2x3x3x3
4x21
2x2x2x3
2x3x17
13x17
2x27
2x2x3x7
3x8
2x2x3x7
7x13
3x3x6
3x4x7


3.  Βρίσκω  το  ΕΚΠ  των  παρακάτω  αριθμών:
3,5,9,15 και 8,14,21,2



     
                






  ΕΚΠ (3, 5, 9, 15)= _______                                 ΕΚΠ (8, 14, 21, 24) = _______




4.  Συμπλήρωσε  τον  παρακάτω  πίνακα:

Γινόμενο  ίσων
παραγόντων
Δύναμη
Υπολογισμός
της  Δύναμης
Διαβάζουμε
3 x 3


τρία  στη  δευτέρα  ή  τρία  στο  τετράγωνο
2 x 2 x 2




43
49





5 x 5 x 5




24





  1. Na  βρεις  την  τιμή  των  αριθμητικών  παραστάσεων:

α.)  15 : 3 + 8 x 5 – 16 : 8 =  …………………………………………………………………………………………………………
      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

β.)  500 + 8 x (45 – 20) = ……………………………………………………………………………………………………………..
      ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
      …………………………………………………………………………………………………………………………………………………….







ΟΝΟΜΑ: …………………………Στ΄τάξη
Όνομα: ……………………………………………………………………
Ημερομηνία: ……………………………………………………………

12. Διαιρέτες ενός αριθμού-Μ.Κ.Δ. αριθμών

1.    Να βρεις και να γράψεις:

τους διαιρέτες του 20: …………………………………………………………………
τους διαιρέτες του 32: …………………………………………………………………
τους Κοινούς διαιρέτες του 20 και του 32: ………………………………
το Μ.Κ.Δ.(20,32): …………


2.   Να βρεις το Μ.Κ.Δ. των αριθμών 14 , 21 , 28 .





………………………………………………………………………………………………………


3.   Ο Θανάσης έχει ένα παιχνίδι με 90 κάρτες και θέλει να τις τοποθετήσει σε κουτάκια που το καθένα χωράει μέχρι 20 κάρτες. Πόσα κουτάκια το λιγότερο θα χρειαστεί αν βάλει σε όλα  τον ίδιο αριθμό καρτών και δεν περισσέψει καμία κάρτα;
ΛΥΣΗ






Στ΄τάξηΑπάντηση: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………         ΒΑΘΜΟΣ:  ……………….…………..
Αντιγράφω στο τετράδιο σπιράλ και λύνω τις παρακάτω παραστάσεις:





18 + 6 – 11 + 9 =                        
  2 x (7 + 5) – 2 x 7 – 2 x 5 =


72 – 23 + 21 + 13 =

5 x (24 + 66) - (87 - 17) : 2 =

15,73 + 8,7 – 9,6 + 4 =

(860 + 140) : 25 – (760 + 40) : 40 =

840 – 240 + 68 – 18 =            

  30 : (6 + 4) – (3.40 – 120)  x 8 =                     


1.176 : 7 – 525 : 7 =

(35 – 8,5) : 100 + (1 – 0,5)  x10 =


30 – 6 x 2 + 35 : 7 – 6 =

   500 – 6 x (0,45 : 0,01) + 25 =


500 – 30 x15 + 25 x 4 =                                       

0,75 + 4,25 – 4,20 + 8,2 : 2= 

(25 x 18,5 ) : 100 =

100 + 3 x (25 - 13) + 8 =                   


2. Συμπληρώνω τον αριθμό που πρέπει για να ισχύουν οι ισότητες :
            25,75 x·__________ = 257,5                  50 : ___________ = 0,5

            7,75  x __________ = 775                       8 : ___________ = 0,08

            4,5  x ___________  = 450                     25 : __________ = 0,0025

5. Ο Πέτρος έχει 0,20 € λιγότερα από την Άννα, την αδελφή του, και 0,07 € περισσότερα από τον Κώστα, που έχει 0,40 €. Πόσα €  έχει το κάθε παιδί;Πόσα €  πρέπει να δώσουμε στον Πέτρο και τον Κώστα, για να έχει καθένας όσα και η Άννα ;









Απάντηση:____________________________________


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Όνομα / Επώνυμο:______________________________________-Ημερομηνία:_________

Λύνω τις παραστάσεις :

v  5 x  (11,5 - 3,5) =                                                    10 + 3 x  18 – 4 =                                    
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________



v  30 – 6 x  2 + 35 : 7 – 6 =                                       20 + 5 x  (16 – 7) =
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________



v  6 x  (5 + 4) + 2 x  (19 – 15) – 3 =_____________________________________________________
________________________________________________________________________________


3. Με την παρακάτω αριθμητική παράσταση γράφω ένα δικό μου πρόβλημα
    και το λύνω :
            (1850 – 235) x 3,5 =

Πρόβλημα

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 
Λύση





 16. Πολλαπλάσια ενός αριθμού - Ε.Κ.Π

                                                                                           
ΟΝΟΜΑ: …………………………………………………………………………………………  ΣΤ1 – 2-11-10

1)      Να υπολογίσεις με το νου και να κυκλώσεις το σωστό.
Ε.Κ.Π. (6,10)
α) 10
β) 24
γ) 30
Ε.Κ.Π. (4,12)
α) 12
β) 16
γ) 24
Ε.Κ.Π. (8,5)
α) 20
β) 40
γ) 80


2)      Να βρεις το Ε.Κ.Π. των αριθμών:
45            60
42         168
11          55          88











Ε.Κ.Π.(45,60)à ………..
                   Ε.Κ.Π.(42,168)à ………..
                     Ε.Κ.Π.(11,55,88)à …….


ΠΡΟΒΛΗΜΑ
3)      Ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός χρημάτων σε που μπορεί να μοιραστεί σε 22,  21  ή  14 παιδιά και να μην περισσέψει κανένα ; (τι θα χρειαστεί να βρω;)
Λύση:




Απάντηση:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου