2o Κριτήριο Μαθηματικών
(Κεφ. 10 – 17)
1. Συμπληρώνω τον παρακάτω πίνακα (σημειώνοντας + ή -):
Αριθμοί | Διαιρούνται ακριβώς και συγχρόνως: | |||
με το 2 και το 3 | με το 3 και το 9 | με το 3 και το 5 | με το 3 και το 4 | |
240 | ||||
1.032 | ||||
675 | ||||
4.536 | ||||
3.240 | ||||
7.032 | ||||
9.180 | ||||
19.800 |
2. Κυκλώνω στη στήλη, κάτω από κάθε σύνθετο αριθμό, τη σωστή ανάλυσή του σε πρώτους παράγοντες:
24 | 78 | 91 | 54 | 84 |
2x3x4 | 2x39 | 1x91 | 2x3x9 | 7x12 |
2x2x6 | 2x3x13 | 3x29 | 2x3x3x3 | 4x21 |
2x2x2x3 | 2x3x17 | 13x17 | 2x27 | 2x2x3x7 |
3x8 | 2x2x3x7 | 7x13 | 3x3x6 | 3x4x7 |
3. Βρίσκω το ΕΚΠ των παρακάτω αριθμών:
3,5,9,15 και 8,14,21,2 | |||
ΕΚΠ (3, 5, 9, 15)= _______ ΕΚΠ (8, 14, 21, 24) = _______
4. Συμπλήρωσε τον παρακάτω πίνακα:
Γινόμενο ίσων παραγόντων | Δύναμη | Υπολογισμός της Δύναμης | Διαβάζουμε |
3 x 3 | τρία στη δευτέρα ή τρία στο τετράγωνο | ||
2 x 2 x 2 | |||
43 | 49 | ||
5 x 5 x 5 | |||
24 |
- Na βρεις την τιμή των αριθμητικών παραστάσεων:
α.) 15 : 3 + 8 x 5 – 16 : 8 = …………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
β.) 500 + 8 x (45 – 20) = ……………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
ΟΝΟΜΑ: …………………………
Όνομα: ……………………………………………………………………
Ημερομηνία: ……………………………………………………………
12. Διαιρέτες ενός αριθμού-Μ.Κ.Δ. αριθμών
1. Να βρεις και να γράψεις:
τους διαιρέτες του 20: …………………………………………………………………
τους διαιρέτες του 32: …………………………………………………………………
τους Κοινούς διαιρέτες του 20 και του 32: ………………………………
το Μ.Κ.Δ.(20,32): …………
2. Να βρεις το Μ.Κ.Δ. των αριθμών 14 , 21 , 28 .
………………………………………………………………………………………………………
3. Ο Θανάσης έχει ένα παιχνίδι με 90 κάρτες και θέλει να τις τοποθετήσει σε κουτάκια που το καθένα χωράει μέχρι 20 κάρτες. Πόσα κουτάκια το λιγότερο θα χρειαστεί αν βάλει σε όλα τον ίδιο αριθμό καρτών και δεν περισσέψει καμία κάρτα;
ΛΥΣΗ
Αντιγράφω στο τετράδιο σπιράλ και λύνω τις παρακάτω παραστάσεις:
18 + 6 – 11 + 9 = | 2 x (7 + 5) – 2 x 7 – 2 x 5 = | |
72 – 23 + 21 + 13 = | 5 x (24 + 66) - (87 - 17) : 2 = | |
15,73 + 8,7 – 9,6 + 4 = | (860 + 140) : 25 – (760 + 40) : 40 = | |
840 – 240 + 68 – 18 = | 30 : (6 + 4) – (3.40 – 120) x 8 = | |
1.176 : 7 – 525 : 7 = | (35 – 8,5) : 100 + (1 – 0,5) x10 = | |
30 – 6 x 2 + 35 : 7 – 6 = | 500 – 6 x (0,45 : 0,01) + 25 = | |
500 – 30 x15 + 25 x 4 = | 0,75 + 4,25 – 4,20 + 8,2 : 2= | |
(25 x 18,5 ) : 100 = | 100 + 3 x (25 - 13) + 8 = |
2. Συμπληρώνω τον αριθμό που πρέπει για να ισχύουν οι ισότητες :
25,75 x·__________ = 257,5 50 : ___________ = 0,5
7,75 x __________ = 775 8 : ___________ = 0,08
4,5 x ___________ = 450 25 : __________ = 0,0025
5. Ο Πέτρος έχει 0,20 € λιγότερα από την Άννα, την αδελφή του, και 0,07 € περισσότερα από τον Κώστα, που έχει 0,40 €. Πόσα € έχει το κάθε παιδί;Πόσα € πρέπει να δώσουμε στον Πέτρο και τον Κώστα, για να έχει καθένας όσα και η Άννα ;
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Όνομα / Επώνυμο:______________________________________-Ημερομηνία:_________
Λύνω τις παραστάσεις :
v 5 x (11,5 - 3,5) = 10 + 3 x 18 – 4 =
___________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
v 30 – 6 x 2 + 35 : 7 – 6 = 20 + 5 x (16 – 7) =
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
v 6 x (5 + 4) + 2 x (19 – 15) – 3 =_____________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Με την παρακάτω αριθμητική παράσταση γράφω ένα δικό μου πρόβλημα
και το λύνω :
(1850 – 235) x 3,5 =
Πρόβλημα
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Λύση
ΟΝΟΜΑ: ………………………………………………………………………………………… ΣΤ1 – 2-11-10
1) Να υπολογίσεις με το νου και να κυκλώσεις το σωστό.
Ε.Κ.Π. (6,10) | α) 10 | β) 24 | γ) 30 |
Ε.Κ.Π. (4,12) | α) 12 | β) 16 | γ) 24 |
Ε.Κ.Π. (8,5) | α) 20 | β) 40 | γ) 80 |
2) Να βρεις το Ε.Κ.Π. των αριθμών:
45 60 | 42 168 | 11 55 88 |
Ε.Κ.Π.(45,60)à ……….. | Ε.Κ.Π.(42,168)à ……….. | Ε.Κ.Π.(11,55,88)à ……. |
ΠΡΟΒΛΗΜΑ
3) Ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός χρημάτων σε € που μπορεί να μοιραστεί σε 22, 21 ή 14 παιδιά και να μην περισσέψει κανένα €; (τι θα χρειαστεί να βρω;)
Λύση:
Απάντηση:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου